Reklamácia zájazdu - pár na hotelovom balkóne

Ako postupovať pri reklamácii zájazdu?

Nezáleží na tom, či ide o pobyt na Slovensku alebo za hranicami. Ako každú inú službu alebo tovar, môžete reklamovať aj dovolenku alebo zájazd. Hoci si mnoho Slovákov stále povie, že nakoniec to prežili a majú aj pekné zážitky, čoraz viac ľudí už nesplnené očakávania reklamuje. Majú na to právo. Navyše takto nielenže majú možnosť získať kompenzáciu, ale motivujú aj cestovné kancelárie, aby splnili, čo sľúbili.

Reklamovať môžete nesplnené očakávania

Najčastejšou situáciou býva, že  po príchode na dovolenku sme sklamaní hotelom, úrovňou služieb, prípadne hotel, ktorý mal byť na pláži má len vzdialený výhľad na pláž. 

Skrátka akosi nedostávate to, čo bolo v katalógu, pre čo ste sa rozhodli ísť na zájazd a ani za čo ste zaplatili. Zaplatili ste si za izbu s výhľadom na more a nemáte ju? V kúpeľni je pleseň a v izbe nefunguje televízor? Alebo je pláž vzdialená od ubytovania nie sľúbených 300 metrov, ale kilometer? Jednoducho je to dôvod na reklamáciu.  Podstatné však je, ako budete postupovať. Od toho záleží aj váš úspech.

Problém komunikujte ihneď

Základným predpokladom na úspešné uplatnenie akejkoľvek reklamácie s poskytnutými službami je reklamovať ich na mieste u delegáta cestovnej kancelárie.  V prípade, ak delegát nie je na mieste alebo nie je zastihnuteľný, treba sa obrátiť priamo na cestovnú kanceláriu. Pre tento prípad je užitočné mať telefónne alebo faxové čísla cestovky, prípadne e-mail.  Mnoho cestovných kancelárií na sťažnosť zareaguje rýchlo a problém sa vyrieši. Dostanete lepšiu izbu, niekedy aj hotel a na prvotné nepríjemnosti zabudnete. Takéto riešenie je veľmi dôležité. Aj v prípade, že vám cestovná kancelária nevyjde v ústrety. Pretože po návrate môžete reklamovať len služby, ktoré ste už reklamovali na mieste.

Všetko zdokumentujte

Na zájazde máme vždy poruke fotoaparát alebo kameru. Preto je vhodné zdokumentovať si predmet sťažnosti. Ak neprišlo k odstráneniu nedostatkov ešte počas dovolenky, treba si písomne uplatniť u cestovnej kancelárie chyby poskytnutých služieb najneskôr do 3 mesiacov od skončenia zájazdu! 

Avšak ak ste nereklamovali služby na mieste, ale rozhodli ste sa ohlásiť až po návrate, vaše šance sa znižujú. Preto reklamujte okamžite. Niektoré spory sa končia mimosúdnym vyrovnaním, niektoré na súde. Dnes je spotrebiteľská ochrana pri cestovných zájazdoch pomerne vysoká, každopádne je však vhodné ešte pred kúpou dovolenky preštudovať si zmluvné podmienky.

Ako reklamovať dĺžku dovolenky

Ešte pred kúpou zájazdu si treba v zmluvných podmienkach všímať dĺžku zájazdu, teda ako je definovaný deň trvania dovolenky. Najviac sťažností prichádza z dôvodu, že na dovolenku sa odlieta v najneskoršom možnom čase a odchádza sa v čom najskoršom. Toto však nie je dôvod na reklamáciu. Pretože prakticky každá cestovná kancelária má v rámci služieb napísané, že prvý a posledný deň dovolenky sú určené na prepravu. 

Užitočné je overiť si aj to, či možnosti, ktoré vybraný hotel ponúka.  Či sú skutočne garantované alebo len uvedené ako možnosť, a či za ne treba platiť na mieste alebo sú súčasťou ceny zájazdu.

Reklamácia sa vzťahuje len na zmluvu 

Oplatí sa preveriť a aj v zmluve o kúpe zájazdu presne nájsť čierne na bielom, ktoré služby poskytované hotelom na dovolenke sú zarátané v cene a čo budete povinní platiť na mieste. Pretože aj pri reklamácii dovolenky rovnako ako pri každej inej službe platí, že reklamovať môžete len to, čo je napísané na papieri a cestovná kancelária to nesplní.

To znamená že ak vám predajca sľuby výhľad na more, ale nikde to nemáte v zmluve definované, nemôžete to reklamovať. Preto si dajte vždy pozor, aby boli sľuby zapísané.  V takom prípade môžete žiadať odškodnenie aj finančnú kompenzáciu.

Ako sa vám tento článok páčil?

Zdieľať článok

Súvisiace články

  • Socha Slobody v New York
    29. novembra 2023|Lívia Ovcarčíková
    Ako sa pripraviť na cestu do Ameriky?

    Naplánovali ste si cestu do Spojených štátov amerických? Pred samotnou cestou myslite na to, že budete musieť podstúpiť aj nejaké „vybavovačky”. V nasledujúcich riadkoch vám prezradíme, či na cestu do USA potrebujete víza a na čo by ste si mali dávať pozor pri výbere cestovného poistenia.

  • muž na elektrickej kolobežke
    24. novembra 2023|Silvia Múdra
    Jazdíte na elektrokolobežke? Aj vy budete potrebovať povinné poistenie

    Vlastníte elektrickú kolobežku alebo segway? Potom vás čaká nová povinnosť. Od januára 2024 by mala začať platiť novela zákona o PZP, podľa ktorej budú musieť mať aj používatelia týchto dopravných prostriedkov za určitých okolností uzatvorené povinné zmluvné poistenie.

  • Auto na snehu
    15. novembra 2023|Martina Pisarčíková
    Zákony o zimných pneumatikách: Ako je to v Česku, Rakúsku, Maďarsku, Poľsku a na Slovensku?

    Zákony o zimných pneumatikách na Slovensku musí poznať každý vodič. Ide o informácie, ktoré je nutné dodržať, ak sa chcete vyhnúť zbytočným pokutám. Vedieť všetky dátumy a podmienky z okolitých krajín je náročné. Preto vám prinášame aktuálne informácie nielen zo Slovenska, ale aj z Česka, Rakúska, Maďarska a Poľska.

  • červená na semafore
    11. novembra 2023|Martina Pisarčíková
    Jazda na červenú či neplatné PZP: Viete, koľko vás to bude stáť?

    Jazda na červenú, neplatné PZP alebo iné menšie či väčšie prehrešky sa mnohokrát nezaobídu bez pokuty. Jej výška sa mení v závislosti od samotného činu, ktorý spáchate a od jeho významnosti. V niektorých prípadoch však finančné vyrovnanie nestačí a vodič prichádza aj o vodičský preukaz. Aký je súčasný sadzobník pokút? Pripravili sme pre vás prehľadný zoznam.

  • hracie autíčko na stole
    05. novembra 2023|Martina Pisarčíková
    Prihlásenie vozidla z iného okresu: Ako prepísať auto v okrese?

    Kúpa vozidla si vyžaduje nielen finančné prostriedky, ale aj administratívne úkony, ktoré treba vykonať. Tieto úkony sú spojené najmä s prepisom auta.Celý proces prepisu sa výrazne zjednodušil a vybavíte ho na jednom mieste.

  • vysokoškoláci
    28. októbra 2023|Silvia Múdra
    To najlepšie pre vaše vzdelanie: Ktoré sú top vysoké školy na Slovensku?

    Ak sa zaujímate o kvalitné možnosti štúdia, určite viete, že rebríčky tých najlepších škôl pravidelne zostavuje hneď niekoľko inštitúcií. K dispozícii sú aj rôzne medzinárodné rebríčky, kde sa z času na čas objaví aj niektorá z našich univerzít. Ak sa teda práve rozhodujete, na ktorú školu poslať prihlášku, určite vám pomôže náš prehľad, ktoré sú najlepšie vysoké školy na Slovensku.

  • auto na dialnici
    20. februára 2023|Richard Zona
    Diaľničná známka: Oplatí sa vám kupovať celoročnú?

    Viete, aký typ diaľničnej známky si môžete kúpiť a za akú cenu v roku 2023? Je výhodnejšia celoročná diaľničná známka alebo s kratšou platnosťou? Ak sa chcete o tom dozvedieť viac, prečítajte si náš článok.

  • Autíčko s kalkulačkou a perom na notese
    30. januára 2023|Silvia Múdra
    Povinné zmluvné poistenie s atraktívnymi bonusmi

    Uzavretie PZP je zákonnou povinnosťou každého majiteľa vozidla. Konkurenčné prostredie poisťovní je značne silné a vďaka tomu si aj v prípade povinného zmluvného poistenia môžete vyberať z atraktívnych bonusov. V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme aspoň niektoré z nich.

  • Sediaca žena fotiaca si scenériu
    22. januára 2023|Barbora Petříková
    Cestovné poistenie v kocke

    To posledné, čo by chcel človek zažiť počas cestovania alebo pobytu v zahraničí, sú akékoľvek zdravotné komplikácie seba alebo svojich spolucestujúcich. Chceme či nechceme, takéto situácie niekedy nastávajú, a práve v podobných prípadoch vám môže byť veľmi užitočné cestovné poistenie.To posledné, čo by chcel človek zažiť počas cestovania alebo pobytu v zahraničí, sú akékoľvek zdravotné komplikácie seba alebo svojich spolucestujúcich. Chceme či nechceme, takéto situácie niekedy nastávajú, a práve v podobných prípadoch vám môže byť veľmi užitočné cestovné poistenie.

  • Dve havarované autá
    18. januára 2023|Silvia Múdra
    Havarijná poistka na auto: 5 otázok, ktoré by ste mali zvážiť pred uzavretím

    Rozhodujete sa, či sa vám oplatí uzatvoriť havarijné poistenie? Pripravili sme pre vás 5 otázok, na ktoré by ste mali poznať odpoveď. Ich zodpovedanie vám pomôže pri rozhodovaní, či je kasko pre vás výhodné.Rozhodujete sa, či sa vám oplatí uzatvoriť havarijné poistenie? Pripravili sme pre vás 5 otázok, na ktoré by ste mali poznať odpoveď. Ich zodpovedanie vám pomôže pri rozhodovaní, či je kasko pre vás výhodné.