Niektoré nadštandardné asistenčné služby nájdeme ako doplnkové služby v rámci pripoistenia alebo zabalené v „prémiových balíčkoch“. Štandardné asistenčné služby patria k PZP tak ako výfuk k autu. Bez neho by to síce išlo, ale nebolo by to ono.
Druhy a formy asistenčných služieb
Asistenčné služby sú konkrétne služby poskytované poisťovňou alebo asistenčnou spoločnosťou, zvyčajne v prípade nehody, ale aj poruchy či krádeže. Najčastejšie ide o:
odtiahnutie vozidla,
náhradnú prepravu do cieľa cesty,
ubytovanie posádky,
dotankovanie,
menšie opravy na mieste,
administratívnu asistenciu – poskytnutie užitočných informácií,
právne služby.
Všetky poisťovne pôsobiace v našej krajine majú asistenčné linky nastavené v režime 24/7/365, aby ste sa v prípade problému mohli do svojej poisťovne dovolať kedykoľvek.
Asistenčné služby už nie sú nadštandardným komfortom, ale bežnou súčasťou štandardov povinného zmluvného poistenia PZP. Rozsah a limity asistenčných služieb sa však v rôznych poisťovniach môžu líšiť.
Väčšina je „v základe“
Všetky poisťovne v našej krajine ponúkajú v rámci PZP komplexné asistenčné služby. Za príplatok si môžete dovoliť vyšší štandard napríklad za:
napríklad kvalitnejšie ubytovanie,
lepší model náhradného vozidla,
využívanie auta na dlhší čas.
Asistenčné služby v rámci PZP by mali pokryť všetky možné situácie, v ktorých si neviete poradiť sami. V rôznych variantoch balíkov PZP môžu byť v jeho cene napríklad:
nonstop telefonická asistencia,
komplexné servisné služby – od výmeny kolesa cez menšie opravy na mieste, dotankovanie až po odtiahnutie k najbližšiemu servisu či úschovu vozidla,
zabezpečenie dopravy posádky do cieľa cesty alebo domov,
zabezpečenie ubytovania,
poskytnutie náhradného vozidla,
administratívna asistencia,
právna asistencia.
Väčšina poisťovní pôsobiacich na Slovensku má k dispozícii varianty základných asistenčných služieb v rámci platby PZP a rozšírených asistenčných služieb za príplatok. Nadštandard zvyčajne znamená vyššie limity plnenia. Jedna z poisťovní má všetky asistenčné služby pre všetkých svojich poistencov na rovnakej úrovni v cene PZP bez doplatkov.
Nuansy asistenčných služieb
Ak máte v balíku PZP zabalený v rámci asistenčných služieb „odťah“ v prípade poruchy alebo nehody, mali by ste vopred vedieť podrobnosti. Aby ste neboli priamo v akcii na ceste zaskočení, že poisťovňa síce odtiahnutie vášho vozidla zabezpečí, ale platiť ho musíte vy.
Rozdiely môžu byť dokonca aj v príčine odťahu: ak ide o nehodu, odtiahnutie hradí zvyčajne poisťovňa. Ak ale potrebujete odtiahnuť do najbližšieho servisu auto po poruche, môže sa stať, že odťahovku zaplatíte vy.
Ak často jazdíte do zahraničia, podrobne zisťujte najmä rozsah a limity plnenia asistenčných služieb v konkrétnych krajinách. Nielen škodová udalosť, ale aj porucha môže byť v zahraničí pomerne vážny problém. V rámci asistenčných služieb určených pre zahraničie platia vyššie limity na plnenie a sú v nich napríklad aj tlmočnícke služby.
Porovnanie je dôležité
Keďže zákonný rozsah PZP je pre všetky poisťovne rovnaký, rozdiely existujú vo všetkom, čo je naviac. Za asistenčné služby v komplexnom rozsahu v rámci PZP by ste ale nemali platiť nič naviac. Aj preto je dôležité podrobne porovnať všetky dostupné ponuky a vybrať si tú, ktorá vám najviac vyhovuje.